טיפים לעיצוב חדר עבודה מנצח

דף הבית > מגזין עיצוב > טיפים לעיצוב חדר עבודה מנצח
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כיום, רבים מוצאים עצמם מתעסקים בעבודה גם בתחומי הבית: החל מאנשים שעובדים מהבית, דרך עובדים שמנסים להוריד עומס משעות העבודה ולפיכך מביאים עבודה הביתה וכלה בתלמידים שעסוקים בהכנת שיעורי הבית, למידה למבחנים והכנת מטלות. לצורך כך, נדרש חדר עבודה בבית, כזה שיסייע לעבוד בבית בצורה הטובה והאיכותית ביותר. כיצד הופכים את חדר העבודה למוצלח? כל זאת ועוד, בהמשך הכתבה.

 

היתרונות של חדר עבודה אל מול פינת עבודה ללא חדר משלה

אחת הדילמות הנפוצות בעת תכנון בית היא היכן לעבוד במרחב הבית: האם להקדיש לעבודה חדר עצמאי או שמא ליצור פינת עבודה שקטה. ככלל, קיימים יתרונות רבים לדעה הדוגלת ביצירת חדר עבודה עצמאי, על פני הדעה הדוגלת ביצירת פינת עבודה באחד החדרים. להלן כמה מהיתרונות הללו:

  • הפרדה בין שאר אזורי הבית: כאשר עובדים בכל מקום שהוא, מוכרחים לקבל את תנאי העבודה האופטימליים ביותר. שימוש בחדר עבודה מספק הפרדה בין שאר אזורי הבית, ובכך מאפשר לעבוד בצורה שקטה וללא אי אלו הפרעות מבחוץ. זאת ועוד, כאשר מדובר במשפחה עם ילדים, ההורים יכולים לאסור על הילדים להיכנס אל חדר העבודה כאשר אחד ההורים עובד. באמצעות כך נשמר השקט בחדר. לחלופין, לו העבודה הייתה מתבצעת בפינת עבודה, הילדים היו נכנסים לחדר בין כה וכה, הרעש היה בלתי ניתן לעצירה, וכתוצאה ישירה מכך איכות ותפוקת העבודה הייתה נפגמת.
  • מראה חזותי: אובייקטים ואביזרים ששייכים למקום עבודה כדוגמת מחשב, מכונת צילום, מכונת פקס, ספרי חשבונות, נייר מכתבים וכו’ אינם משתלבים כלל וכלל מבחינה חיצונית עם עיצוב פינת האוכל, חדר השינה או הסלון. כאשר האביזרים הללו מוצבים בחדר עבודה נפרד, הם לא פוגמים בעיצוב שאר החדרים, ואדרבה – הם יוצרים עיצוב חדש וייחודי לחדר העבודה.
  • השפעה פסיכולוגית: חדר עבודה משווה אווירת רצינות – האזור הקונקרטי בו רק עובדים, אליו צריך להתלבש כעין יציאה לעבודה מחוץ לבית ועוד.

 

מגוון טיפים ועצות לבנייה / שיפוץ של חדר עבודה

גם חדר העבודה בדומה לכל שאר חדרי הבית, זקוק לתכנון מראש בנוגע לבניית החדר, שיפוצו ועיצובו. להלן מובאים מספר טיפים שיסייעו להפוך את בניית או שיפוץ חדר העובדה למוצלח:

ארגון ואחסון

מומלץ להשקיע באביזרים שיסייעו לשמור על סדר וארגון בעבודה. ארגוניות וארונות בעלי מדפים הם דוגמאות מצוינות לאביזרים כאלו. שמירה על סדר וארגון מסייעת לא רק לעבודה בתנאים נוחים, אלא גם עשויה למנוע בזבוז זמן שנגרם בחיפוש אחר מסמכים אבודים וכדומה.

תאורה

יש לרכוש תאורה חזקה בכדי לאפשר תנאי עבודה אופטימליים. יתרה מכך, תאורה חזקה בחדר ידועה כמשפיעה לטובה על מצב הרוח, כך שהיא עשויה לתרום לאיכות העבודה אפילו מבלי להקדיש לכך תשומת לב. יחד עם זאת, יש להקפיד שהתאורה לא מסתירה או יוצרת צללים באיזור העבודה. כמו כן, ניתן ואף רצוי להוסיף מנורת שולחן על שולחן העובדה.

כיסא ושולחן

הכיסא הוא אחד האביזרים המשמעותיים ביותר בחדר העובדה, מכיוון שהעבודה נעשית לפי רוב בישיבה על הכיסא. אי לכך ובהתאם לזאת, רצוי לרכוש כיסא ארגונומי נוח, שישמור על הגב וימנע בעיות אורתופדיות. בדומה לכיסא, השולחן מהווה פריט משמעותי בחדר העובדה. מאחר ועל השולחן מתבצעות רוב העבודות בחדר, יש להציב בחדר שולחן נוח בממדים שמתאימים לעובדים בחדר.

צבע

על אף שחדר העבודה הוא מקום רציני, כדאי להוסיף לחדר מעט אלמנטים צבעוניים שיפיגו מעט את השממה שעלולה להיווצר בחדר. תמונה מרהיבה או יצירת אומנות משובבת נפש יעשו את המלאכה היטב.

 

תכנון נכון ומעט השקעה מביאים להצלחה

חדר עבודה הוא חדר הכרחי כמעט בכל בית בשל השקט שהוא מעניק לעובדים בו, ההשפעה הפסיכולוגית החיובית שהוא מעניק להם והיתרון החזותי שיש לו על פני פינת העבודה. בכדי לאפשר עבודה בתנאים אופטימליים, יש לתת את הדעת על מספר דגשים ועצות בעיצוב ותכנון חדר העבודה. על ידי כך, חדר העבודה יהפוך את העבודה הנעשית בו לאיכותית, מוצלחת ומהנה.

דילוג לתוכן